Zakładanie działalności i rejestrowanie spółek
Nasze biuro oferuje osobom planującym rozpoczęcie działalności gospodarczej, wsparcie w wyborze odpowiedniej formy działalności gospodarczej, a następnie przeprowadzenie pełnego procesu rejestracji w odpowiednich organach.
Oferujemy rejestrację jednoosobowych działalności gospodarczych w CEIDG oraz spółek – osobowych i kapitałowych – w Krajowym Rejestrze Sądowym (zarówno w procedurze uproszczonej S24, jak i w procedurze tradycyjnej).
W zależności od potrzeb dopełnieniem procedur rejestracyjnych jest zawsze zarejestrowanie działalności w odpowiednich organach – Urzędzie Skarbowym, Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych i Głównym Urzędzie Statystycznym.
Usługi księgowe
- tworzenie zakładowego planu kont i doradztwo w zakresie wdrożenia polityki rachunkowości,
- prowadzenie ksiąg rachunkowych zgodnie z przepisami Ustawy o Rachunkowości.
- sporządzanie rocznych sprawozdań finansowych,
- obsługa transakcji krajowych i zagranicznych,
- przygotowanie raportów zarządczych zgodnie w indywidualnymi wymaganiami klienta,
- przygotowanie analizy kosztów według centrów kosztowych,
- doradztwo w tworzeniu budżetów,
- pomoc w przygotowaniu wniosków kredytowych,
- prowadzenie ewidencji środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych i wyposażenia, pomoc w przygotowaniu instrukcji inwentaryzacyjnych,
- doradztwo w zakresie wdrożenia systemu obiegu dokumentów i innych procedur wewnętrznych,
- sporządzanie sprawozdań statystycznych GUS,
- sprawozdawczość PFRON,
- przygotowywanie sprawozdań dla Narodowego Banku Polskiego.
Rozliczenia podatkowe
Nieodłącznym elementem i skutkiem prawidłowego prowadzenia ksiąg rachunkowych jest wyliczenie wysokości zobowiązań podatkowych. W ramach usług podatkowych oferujemy w szczególności:
- prowadzenie rozliczeń z tytułu podatków dochodowych, podatku od towarów i usług VAT oraz podatków lokalnych,
- przygotowanie i składanie deklaracji podatkowych (miesięcznych oraz kwartalnych) i zeznań rocznych,
- kontakt z organami skarbowymi oraz pomoc podczas kontroli podatkowych.
Kadry i płace
Kadry
- sporządzanie standardowych umów o pracę, umów zlecenia, o dzieło,
- sporządzenie dokumentów związanych z rekrutacją pracowników,
- zakładanie i prowadzenie akt osobowych pracowników,
- zgłaszanie i wyrejestrowywanie pracowników i członków ich rodzin z ZUS,
- prowadzenie i aktualizowanie bazy danych pracowników oraz osób zatrudnionych na innej podstawie prawnej,
- sporządzanie i wysyłanie deklaracji PFRON,
- przygotowywanie porozumień zmieniających, wypowiedzeń umów o pracę,
- kontrola terminowości badań i szkoleń bhp pracowników,
- przygotowywanie skierowań na badanie wstępne/okresowe/kontrolne,
- kontrola stanu wykorzystania urlopów wypoczynkowych,
- raporty kadrowe,
- wystawianie zaświadczeń o zatrudnieniu,
- wystawianie świadectw pracy i informacji o okresach przechowywania dokumentacji pracowniczej,
- archiwizowanie dokumentacji pracowniczej byłych pracowników/zleceniobiorców,
- wsparcie w przypadku kontroli PIP i ZUS.
Usługi dodatkowe
- audyt kadrowo-płacowy przed przyjęciem stałej obsługi,
- tworzenie regulaminów pracy i telepracy oraz obwieszczeń dotyczących czasu pracy,
- prowadzenie dokumentacji urlopowej i czasu pracy,
- przygotowywanie niestandardowych umów z pracownikami: umów o zakazie konkurencji, podnoszeniu kwalifikacji, wspólnej odpowiedzialności materialnej, itp.
Płace
- budżetowanie i planowanie wynagrodzeń pracowników,
- naliczanie wynagrodzeń w zakresie składników powszechnie obowiązujących oraz wewnątrzzakładowych,
- naliczanie wpłat na PPK,
- sporządzanie listy płac – podstawowej i ewentualnie dodatkowych,
- obsługa potrąceń komorniczych z wynagrodzenia za pracę,
- naliczanie i pobieranie zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych oraz sporządzanie deklaracji podatkowych,
- przygotowanie pasków płac, rocznych informacji i zeznań podatkowych dla pracowników (IMIR, PIT-11, PIT- 40),
- sporządzanie i wysyłanie miesięcznych deklaracji ZUS oraz naliczanie składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne,
- naliczanie zasiłków z ubezpieczenia społecznego oraz prowadzenie dokumentacji zasiłkowej,
- sporządzanie zbiorczego polecenia księgowania z listy płac, w podziale na MPK, wg zakładowego planu kont Klienta,
- wystawianie zaświadczeń o wynagrodzeniu na potrzeby instytucji kredytowych.
Usługi dodatkowe
- tworzenie regulaminów wynagradzania, premiowania oraz zakładowego funduszu świadczeń socjalnych,
- przygotowanie elektronicznego eksportu przelewów z wynagrodzeń do systemu bankowego (wymagane pełnomocnictwo i przydzielenie uprawnień do obsługi rachunku bankowego),
- składanie raportów informacyjnych – ZUS RIA w celu skrócenia okresu przechowywania dokumentacji przez pracodawcę,
- prowadzenie dokumentacji dla potrzeb PPK.
Wychodzenie z zaległości
Spotykamy się z sytuacjami, gdy podmiot gospodarczy przeszacuje swoje możliwości w zakresie samodzielnego prowadzenia rachunkowości i rozliczeń podatkowych, w konsekwencji czego dochodzi do błędów w księgach rachunkowych i rozliczeniach należności publicznoprawnych. Oferujemy pomoc przy korekcie wszelkich nieprawidłowości rachunkowych, podatkowych i płacowych.
Audyt RODO ogólny
Oferujemy Państwu możliwość przeprowadzenia audytu pod kątem zgodności z przepisami RODO. Wykonujemy kompleksowy audyt procesów czynności przetwarzania w organizacji.
- Przeprowadzamy rozmowy z pracownikami;
- Analizujemy przesłane dokumenty;
- Oceniamy procedury;
- Opracowujemy raport z analizy ryzyka;
- Przedstawiamy harmonogram wdrożeń;
Audyt przeprowadzamy w siedzibie Klienta. Weryfikujemy codzienną pracę w organizacji. Przeprowadzamy praktyczne szkolenia dla pracowników.
Audyt kończy się sporządzeniem raportu z wykonanej analizy ryzyka wraz ze wskazaniem rekomendacji uwzględniających podejście biznesowe, obowiązujące przepisy, wytyczne oraz stanowiska oficjalne organu nadzorczego.
AUDYT ZGODNOŚCI
RODO W HR
Wykonujemy całościowy audyt zgodności z przepisami ochrony danych osobowych. Ustalamy obszar przeprowadzonego audytu podchodząc indywidualnie do Klienta.
Łączymy dwa najtrudniejsze działy: RODO z prawem pracy. Przekazujemy firmom kompleksowe rozwiązania dostosowane do biznesu z uwzględnieniem najnowszych wytycznych organu nadzorczego.
Sprawdzamy dokumentację z zakresu ochrony danych osobowych jak i prawa pracy m.in.
- Kwestionariusze osobowe;
- Formularze;
- Regulaminy;
- Procedury;
- Umowy;
- Akta osobowe.
Audyt przeprowadzamy w siedzibie Klienta. Weryfikujemy codzienną pracę w organizacji. Przeprowadzamy praktyczne szkolenia dla pracowników.
Audyt kończy się sporządzeniem raportu z wykonanej analizy ryzyka wraz ze wskazaniem rekomendacji uwzględniających przy tym podejście biznesowe, obowiązujące przepisy, wytyczne oraz stanowiska.
Pełnienie funkcji IOD
Oferujemy Państwu skorzystanie z usług pełnienia funkcji Inspektora Ochrony Danych (IOD) w organizacji zgodnie z art. 37 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
Usługi obejmują:
- Przygotowywanie opinii w zakresie ochrony danych osobowych;
- Bieżące doradztwo w zakresie ochrony danych osobowych;
- Przygotowanie raportu z analizy ryzyka;
- Opracowanie harmonogramu wdrożeń;
- Cykliczne prowadzenie instruktaży dla pracowników;
- Informowanie o najważniejszych zmianach w przepisach z zakresu ochrony danych osobowych;
- Dyżury IOD – odpowiedzi dla pracowników na najważniejsze pytania;
Uwzględniając specyfikę modelu biznesowego danej organizacji i na tej podstawie przygotowujemy dla Państwa jak najlepsze rozwiązania. Jesteśmy do Państwa dyspozycji w siedzibie firmy po wcześniejszym uzgodnieniu, jak i poprzez stały kontakt telefoniczny lub mailowy.
Bieżące konsultacje
Jesteś mała firmą? Masz już wdrożone systemy zarządzania ochroną danych osobowych, ale wciąż masz pytania ad hoc? Oferujemy również usługę ryczałtu związaną z bieżącą obsługą – 4h miesięcznie.
W tym pakiecie:
- Doradzamy;
- Opiniujemy dokumentacje;
- Tworzymy procedury;
- Znajdujemy rozwiązania;
- Wskazujemy najważniejsze wytyczne;
- Pomagamy w odpowiedzi na wnioski podmiotu danych;
- Analizujemy incydenty;
Pozostajemy do Państwa dyspozycji w zakresie prawa pracy jak i ochrony danych osobowych. Jeśli macie jakieś pytania, wątpliwości – nasz zespół jest gotowy do działania i podpowie jakie rozwiązania będą najlepsze dla usprawnienia działania Państwa biznesu.