Zakładanie działalności i rejestrowanie spółek

Nasze biuro oferuje osobom planującym rozpoczęcie działalności gospodarczej, wsparcie w wyborze odpowiedniej formy działalności gospodarczej, a następnie przeprowadzenie pełnego procesu rejestracji w odpowiednich organach.

Oferujemy rejestrację jednoosobowych działalności gospodarczych w CEIDG oraz spółek – osobowych i kapitałowych – w Krajowym Rejestrze Sądowym (zarówno w procedurze uproszczonej S24, jak i w procedurze tradycyjnej).

W zależności od potrzeb dopełnieniem procedur rejestracyjnych jest zawsze zarejestrowanie działalności w odpowiednich organach – Urzędzie Skarbowym, Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych i Głównym Urzędzie Statystycznym.

Usługi księgowe

  • tworzenie zakładowego planu kont i doradztwo w zakresie wdrożenia polityki rachunkowości,
  • prowadzenie ksiąg rachunkowych zgodnie z przepisami Ustawy o Rachunkowości.
  • sporządzanie rocznych sprawozdań finansowych,
  • obsługa transakcji krajowych i zagranicznych,
  • przygotowanie raportów zarządczych zgodnie w indywidualnymi wymaganiami klienta,
  • przygotowanie analizy kosztów według centrów kosztowych,
  • doradztwo w tworzeniu budżetów,
  • pomoc w przygotowaniu wniosków kredytowych,
  • prowadzenie ewidencji środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych i wyposażenia, pomoc w przygotowaniu instrukcji inwentaryzacyjnych,
  • doradztwo w zakresie wdrożenia systemu obiegu dokumentów i innych procedur wewnętrznych,
  • sporządzanie sprawozdań statystycznych GUS,
  • sprawozdawczość PFRON,
  • przygotowywanie sprawozdań dla Narodowego Banku Polskiego.

Rozliczenia podatkowe

Nieodłącznym elementem i skutkiem prawidłowego prowadzenia ksiąg rachunkowych jest wyliczenie wysokości zobowiązań podatkowych. W ramach usług podatkowych oferujemy w szczególności:

  • prowadzenie rozliczeń z tytułu podatków dochodowych, podatku od towarów i usług VAT oraz podatków lokalnych,
  • przygotowanie i składanie deklaracji podatkowych (miesięcznych oraz kwartalnych) i zeznań rocznych,
  • kontakt z organami skarbowymi oraz pomoc podczas kontroli podatkowych.

Kadry i płace

Kadry

  • sporządzanie standardowych umów o pracę, umów zlecenia, o dzieło,
  • sporządzenie dokumentów związanych z rekrutacją pracowników,
  • zakładanie i prowadzenie akt osobowych pracowników,
  • zgłaszanie i wyrejestrowywanie pracowników i członków ich rodzin z ZUS,
  • prowadzenie i aktualizowanie bazy danych pracowników oraz osób zatrudnionych na innej podstawie prawnej,
  • sporządzanie i wysyłanie deklaracji PFRON,
  • przygotowywanie porozumień zmieniających, wypowiedzeń umów o pracę,
  • kontrola terminowości badań i szkoleń bhp pracowników,
  • przygotowywanie skierowań na badanie wstępne/okresowe/kontrolne,
  • kontrola stanu wykorzystania urlopów wypoczynkowych,
  • raporty kadrowe,
  • wystawianie zaświadczeń o zatrudnieniu,
  • wystawianie świadectw pracy i informacji o okresach przechowywania dokumentacji pracowniczej,
  • archiwizowanie dokumentacji pracowniczej byłych pracowników/zleceniobiorców,
  • wsparcie w przypadku kontroli PIP i ZUS.
Usługi dodatkowe
  • audyt kadrowo-płacowy przed przyjęciem stałej obsługi,
  • tworzenie regulaminów pracy i telepracy oraz obwieszczeń dotyczących czasu pracy,
  • prowadzenie dokumentacji urlopowej i czasu pracy,
  • przygotowywanie niestandardowych umów z pracownikami: umów o zakazie konkurencji, podnoszeniu kwalifikacji, wspólnej odpowiedzialności materialnej, itp.

Płace

  • budżetowanie i planowanie wynagrodzeń pracowników,
  • naliczanie wynagrodzeń w zakresie składników powszechnie obowiązujących oraz wewnątrzzakładowych,
  • naliczanie wpłat na PPK,
  • sporządzanie listy płac – podstawowej i ewentualnie dodatkowych,
  • obsługa potrąceń komorniczych z wynagrodzenia za pracę,
  • naliczanie i pobieranie zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych oraz sporządzanie deklaracji podatkowych,
  • przygotowanie pasków płac, rocznych informacji i zeznań podatkowych dla pracowników (IMIR, PIT-11, PIT- 40),
  • sporządzanie i wysyłanie miesięcznych deklaracji ZUS oraz naliczanie składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne,
  • naliczanie zasiłków z ubezpieczenia społecznego oraz prowadzenie dokumentacji zasiłkowej,
  • sporządzanie zbiorczego polecenia księgowania z listy płac, w podziale na MPK, wg zakładowego planu kont Klienta,
  • wystawianie zaświadczeń o wynagrodzeniu na potrzeby instytucji kredytowych.
Usługi dodatkowe
  • tworzenie regulaminów wynagradzania, premiowania oraz zakładowego funduszu świadczeń socjalnych,
  • przygotowanie elektronicznego eksportu przelewów z wynagrodzeń do systemu bankowego (wymagane pełnomocnictwo i przydzielenie uprawnień do obsługi rachunku bankowego),
  • składanie raportów informacyjnych – ZUS RIA w celu skrócenia okresu przechowywania dokumentacji przez pracodawcę,
  • prowadzenie dokumentacji dla potrzeb PPK.

Wychodzenie z zaległości

Spotykamy się z sytuacjami, gdy podmiot gospodarczy przeszacuje swoje możliwości w zakresie samodzielnego prowadzenia rachunkowości i rozliczeń podatkowych, w konsekwencji czego dochodzi do błędów w księgach rachunkowych i rozliczeniach należności publicznoprawnych. Oferujemy pomoc przy korekcie wszelkich nieprawidłowości rachunkowych, podatkowych i płacowych.

Audyt RODO ogólny

Oferujemy Państwu możliwość przeprowadzenia audytu pod kątem zgodności z przepisami RODO. Wykonujemy kompleksowy audyt procesów czynności przetwarzania w organizacji.

  • Przeprowadzamy rozmowy z pracownikami;
  • Analizujemy przesłane dokumenty;
  • Oceniamy procedury;
  • Opracowujemy raport z analizy ryzyka;
  • Przedstawiamy harmonogram wdrożeń;

Audyt przeprowadzamy w siedzibie Klienta. Weryfikujemy codzienną pracę w organizacji. Przeprowadzamy praktyczne szkolenia dla pracowników.

Audyt kończy się sporządzeniem raportu z wykonanej analizy ryzyka wraz ze wskazaniem rekomendacji uwzględniających podejście biznesowe, obowiązujące przepisy, wytyczne oraz stanowiska oficjalne organu nadzorczego.

AUDYT ZGODNOŚCI

RODO W HR

Wykonujemy całościowy audyt zgodności z przepisami ochrony danych osobowych. Ustalamy obszar przeprowadzonego audytu podchodząc indywidualnie do Klienta.

Łączymy dwa najtrudniejsze działy: RODO z prawem pracy. Przekazujemy firmom kompleksowe rozwiązania dostosowane do biznesu z uwzględnieniem najnowszych wytycznych organu nadzorczego.

Sprawdzamy dokumentację z zakresu ochrony danych osobowych jak i prawa pracy m.in.

  • Kwestionariusze osobowe;
  • Formularze;
  • Regulaminy;
  • Procedury;
  • Umowy;
  • Akta osobowe.

Audyt przeprowadzamy w siedzibie Klienta. Weryfikujemy codzienną pracę w organizacji. Przeprowadzamy praktyczne szkolenia dla pracowników.

Audyt kończy się sporządzeniem raportu z wykonanej analizy ryzyka wraz ze wskazaniem rekomendacji uwzględniających przy tym podejście biznesowe, obowiązujące przepisy, wytyczne oraz stanowiska.

Pełnienie funkcji IOD

Oferujemy Państwu skorzystanie z usług pełnienia funkcji Inspektora Ochrony Danych (IOD) w organizacji zgodnie z art. 37 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.

Usługi obejmują:

  • Przygotowywanie opinii w zakresie ochrony danych osobowych;
  • Bieżące doradztwo w zakresie ochrony danych osobowych;
  • Przygotowanie raportu z analizy ryzyka;
  • Opracowanie harmonogramu wdrożeń;
  • Cykliczne prowadzenie instruktaży dla pracowników;
  • Informowanie o najważniejszych zmianach w przepisach z zakresu ochrony danych osobowych;
  • Dyżury IOD – odpowiedzi dla pracowników na najważniejsze pytania;

Uwzględniając specyfikę modelu biznesowego danej organizacji i na tej podstawie przygotowujemy dla Państwa jak najlepsze rozwiązania. Jesteśmy do Państwa dyspozycji w siedzibie firmy po wcześniejszym uzgodnieniu, jak i poprzez stały kontakt telefoniczny lub mailowy.

Bieżące konsultacje

Jesteś mała firmą? Masz już wdrożone systemy zarządzania ochroną danych osobowych, ale wciąż masz pytania ad hoc? Oferujemy również usługę ryczałtu związaną z bieżącą obsługą – 4h miesięcznie.

W tym pakiecie:

  • Doradzamy;
  • Opiniujemy dokumentacje;
  • Tworzymy procedury;
  • Znajdujemy rozwiązania;
  • Wskazujemy najważniejsze wytyczne;
  • Pomagamy w odpowiedzi na wnioski podmiotu danych;
  • Analizujemy incydenty;

Pozostajemy do Państwa dyspozycji w zakresie prawa pracy jak i ochrony danych osobowych. Jeśli macie jakieś pytania, wątpliwości – nasz zespół jest gotowy do działania i podpowie jakie rozwiązania będą najlepsze dla usprawnienia działania Państwa biznesu.